В українському щотижневому
виробничо-практичному журналі "Транспорт" (жовтень 2016р.),
опубліковано статтю Володимира Ратушняка, юриста-міжнародника, партнера
Юридичної компанії "Альянс Ратушняк і Партнери" присвячену питанням
поточного стану та перспектив ринку автоперевезень.
В публікації наголошується на проблемі
застарілого транспортного законодавства, так Статут автомобільного транспорту
датований ще 1969 р., а Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом
діють з 1997 р. Як зазначає автор, таке застаріле регулювання приносить
транспортній галузі значні збитки.
Окрім того в матеріалі згадується й проблема
відсутності визначення в законодавстві суб'єкта (оператора) транспортного
ринку, яка не дозволяє належним чином врегулювати питання ліцензування,
кваліфікаційних вимог, відповідальності та ін. Також, вже вкотре, автором
зроблено акцент на необхідності прийняття Закону України "Про приведення
законодавства України в сфері автомобільного транспорту у відповідність з
актами Європейського Союзу":
"Якщо
врахувати, що Україна практично відкриває свої кордони і іноземні оператори
поступово будуть прямо конкурувати з національними, висновки невтішні. Потрібна
термінова реновація правил ведення бізнесу. Зацікавлені в таких змінах
логістичні оператори, перевізники та експедитори. Оскільки ні КМУ, ні профільне
міністерство досі не змогли впровадити такі зміни, то учасники ринку, як
напряму, так і через свої галузеві асоціації та об'єднання повинні лобіювати
прийняття нових правил роботи".
Як підсумок В. Ратушняк наводиться ряд
рекомендацій, які необхідно дотримуватись з
метою покращення діяльності національних перевізників, зокрема: чітке
дотримання правил; перевірка контрагентів,
і замовників, і підрядників; розробка та впровадження ґрунтовних договорів,
з детальною регламентацією всіх бізнес-процесів та з чітким регулюванням
відповідальності; у випадку недовіри до діючої системи правосуддя – звертатись
до третейських судів, та інші.
Такий, набір, нібито простих дій, принаймні
мінімально зможе захистити перевізника від можливих професійних ризиків та
недобросовісних контрагентів, що на законодавчому рівні не врегульовано
належним чином.
Більш детально з текстом публікації можна
ознайомитись в журналі "Транспорт" (№10(931) жовтень 2016р.) - http://transport-journal.com/wp-content/uploads/files/index.html
Немає коментарів:
Дописати коментар