вівторок, 13 січня 2015 р.

Коментар: ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці»

Початок цього року ознаменувався черговими законодавчими змінами, причому подібні зміни є колосальними з огляду на їхній обсяг та період, впродовж якого вони були прийняті.
Зокрема, з 1 січня 2015 року набув чинності ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці».

Так, передбачається, що відтепер при прийнятті на роботу роботодавець зобов’язаний укласти або письмовий трудовий договір з працівником, або видати наказ, звісно, ознайомивши з ним працівника. До цього вважалося, що фактичний допуск працівника до виконання роботи, навіть без оформлення наказів, трудових договорів, підтверджував факт виникнення трудових відносин.

Крім того, роботодавців зобов’язали разом з укладання трудового договору (ознайомленням з наказом) повідомляти державний орган з адміністрування ЄВС про прийняття на роботу. Проте на даний час, по-перше, такий орган не визначений, по-друге, не визначена ні форма такого повідомлення, ні порядку його подачі. Впродовж 3-х місяців Кабінет Міністрів України має привести свої нормативні акти, прийняти нові відповідно до законодавчих нововведень.

Посилення державного контролю за ринком праці відповідає інтересам працівника, з іншого боку слід очікувати, що роботодавці будуть переходити на систему роботи з фізичними особами відповідно до цивільно-правових угод. Бізнес намагатиметься обійти подібні державні приписи, і слід очікувати, що це відбудеться швидше аніж уряд упорядкує нормативну правову базу.

Що стосується відповідальності, то за допуск до роботи без оформлення трудового договору передбачений штраф в розмірі 30 мінімальних зарплат (приблизно 36 500 грн.), за недотримання мінімальних гарантій в оплаті праці – 10 мінімальних зарплат (приблизно 12 000 грн.)

Слід зазначити, що накладати штрафні санкції державний орган нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю може як в процесі здійснення перевірок, до речі, мораторій на проведення яких подовжено  на 2015, 2016 роки, проте з певними особливостями, так і  в судовому порядку.

Також роботодавці вже з 1 січня 2015 року можуть при додержанні ряду вимог застосувати зменшену ставку єдиного соціального внеску. Однак виконати подібні вимоги дуже проблематично: середня заробітна плата по підприємству повинна бути підвищена як мінімум на 30% у порівнянні з 2013 роком, а середня заробітна плата має бути не менше трьох мінімальних зарплат по підприємству, крім того  середній платіж ЄСВ по підприємству на одну особу має бути не менше 700 грн. та ряд інших умов.

І хоча відповідно до офіційної статистики по України зарплата в середньому за 2013 рік складала  3,5 тис. грн., однак подібна інформація викличе чимало запитань у пересічних українців з різних куточків України, які живуть на мінімальну заробітну плату.



Немає коментарів:

Дописати коментар